Total Pageviews

Friday, March 5, 2010

Kuserah PadaMu

Aku menerima semua ini sebagai pemberianNya. Ada hikmah yang aku tidak ketahui atau nampak.walaupun aku rasa ia tidak baik bagiku.walaupun aku rasa aku dianiaya.aku tidak dihargai.aku dikhianati.aku menjadi mangsa keadaan. Aku harus buang jauh2 semua perasaan itu. Ya….kenapa keyakinan dan keteguhan hatiku goyah??? Aku perlu lebih tabah dan berani menghadapi segala kemungkinan setelah aku serahkan segalaNya pada DIA. PadaMu Ya Allah…kekasihku.

Kenapa aku perlu lemah dan terus memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama? Bukankah aku telah berjanji dengan diriku sendiri…aku mencuba YANG TERBAIK….usaha dan ikhtiar sedaya upayaku….selebihnya kuserah pada Dia! Mengapa aku harus gundah lagi ? Mengapa aku harus kecewa lagi ? Sedangkan di tanganNya ada sebuah perancangan yang TERBAIK buatku.

Ya …Allah…berikan aku kekuatan itu. Aku ingin sentiasa dekat padaMu. Merasai kasih sayangMu padaku yang hakiki. Ya …Allah….aku sebenarnya makin tenang dengan setiap pemberianMu. Kekalkan rasa itu dalam diri hambuMu ini Ya Allah…..

No comments:

Post a Comment