Total Pageviews

Wednesday, April 7, 2010

21 days pantang

today 21 hari dah. sungguh cepat masa berlalu. rasanya...taknak abis pantang ni. malas nak balik KL. malas nak gi opis. tawar hati ..kecewa....ntah lah...ikut hati mati..ikut rasa binasa.

aku tengah intai2 peluang keje kat kelantan. alhamdulillah...ada sedara arwah abah nak tolong. insya'allah...kalo diizinkaNya...ada rezeki aku kat sini.

aku taknak berjauhan dengan anak2ku.cukuplah mereka menjadi mangsa keadaan. mangsa rumahtangga yang musnah.along - dah banyak menderita. seusia 6 tahun dia sudah tahu ..bahawa..mama dan babahnya sudah tiada jodoh! dia memahami. pada usianya itu...apalaa yang dia faham tentang maslah antara mama dan babahnya. tapi..disebabkan dia menyaksikan segalanya, dia mengalaminya, dia amat terkesan dengan semua itu.

along..maafkan mama sayang ! mama sudah cuba yang terbaik. mama sudah ikhtiar yang terbaik untuk selamatkan keluarga kita. tapi...apakan daya mama sayang. ketentuan ilahi mengatasi segalanya. maafkan mama sayang...bila mama terpaksa berterus terang dengan along tentang semua ini..pada usiamu yang sangat mentah. kadang2..mama rasa bahagia bila along 'memahami' dan 'menerima' apa yang terjadi ini.walaupun mama tahu...ada riak2 memberontak di jiwamu sayang.

mama tak ingin berjauhan dengan anak2 mama. mama nak anak2 mama membesar depan mata mama. dengan didikan dan asuhan mama. ibu yang mengandungkan dan melahirkan. mama akan pastikan itu sayang!

2 comments:

  1. menitik airmata ni baca post Eena yg ni... Sabar my dear.. Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik utk kita...

    ReplyDelete
  2. jgn risau azi. i'm ok.
    hehe...ni yang xbleh post citer yg sedey2
    nnt my bestfrens plak yg melankolik...

    ingatku dalam doamu :)

    ReplyDelete