Total Pageviews

Wednesday, September 29, 2010

khianat

sebuah kisah benar. nama & identiti pemilik dirahsiakan. apa yang berlaku adalah dengan izinNya. wallahualam

Satu pagi di opis....Ira mengemas-ngemas mejanya. rasa lama benar dah dia tak mengemasnya. agak berselerak mejanya. dokumen2 kerja agak berteraburan.drawer dibukak. pen & kertas2 yang berselerak dikeluarkan. tiba2...hujung jarinya tersentuh satu gumpalan. dibungkus dengan tisu. Ira keluarkan gumpalan itu dan hampir membukanya. kain kuning yang diikat kemas. apakah bendanya ini???? setahu Ira....'barang' itu bukan miliknya. siapa punya? macam mana 'barang' itu berada dalam laci mejanya??? soal Ira penuh tanda tanya pada diri sendiri...

Ira menunjukkan 'barang' itu kepada rakan sekerjanya. masing2 menunjukkan reaksi muka yang terkejut. ada yang mengeluh panjang..astagfirullah....! rakan2 menyarankan Ira segera membawa 'barang' itu kepada bomoh atau ustaz atau orang alim. satu petanda yang tidak elok. Ira resah & risau...dalam hatinya..mohon dijauhkan benda2 yang tidak elok.

Petang itu jugak Ira & suami ke rumah seseorang ( makcik Gayah) untuk membantunya mengenalpasti..apakah 'barang' yang dijumpai dalam laci mejanya itu. MG mengambil 'barang' itu dari Ira dengan gunting. 'barang' itu dikepit di hujung gunting. MG mengucap panjang apabila 'barang' itu dibuka. ia adalah kain kuning diikat kemas di mana didalamnya tertulis ayat2 al-quran dalam susunan terbalik !!!!! Ya Allah...siapa punya angkara??? MG memberitahu ada 'seseorang' yang iri hati, dengki atau mempunyai niat tak baik pada Ira. Nasib baik Allah swt gerakkan hati Ira utk jumpa 'benda' itu sebelum Ira muntah darah !!!!

No comments:

Post a Comment