Total Pageviews

Saturday, May 21, 2011

keje giler???

agak pelik tajuk kali ini....tapi aku nak share sesuatu.
lebih kurang 3 minggu lepas....adalah saat2 yang sangat2 getir buatku. 2 exam menunggu...ISMS/ISO 27001 Lead Auditor & GSEC. Marathon..one after another. Bekerja di company tempat aku keje skrg ..mmg menuntut staff nye utk being certified or further belajar..uuhh...tough & tension kalo x kena strategi. Lebih2 lagi bagi ibu tunggal yang menguruskan anak2 seorang diri...Allah swt Maha Mengetahui segalanya.

Bekalan air takde di apartmen aku tinggal for 2 days. Berlaku pada minggu aku training & exam ISMS LA. Ya Allah...mmg menyulitkan. Aku mmg nak keadaan yang condusive & selesa bagi aku dan anak2...tambah2 lagi aku nak kena study for exam. Aku tak boleh missed even 1 malam sbb exam sgt2 dekat.

Tanpa berfikir panjang...aku bawak anak2 aku dan syakirah ke POGH for one night ! Arrghhh..aku dah tak kira berape kena bayar..bcos..I really need to study & my kids perlukan suasana yang selesa. Tak sanggup aku nak pegi merempat mana2 sebabkan xde air. Yang paling penting..aku kena manfaatkan malam itu utk study....huh....!!! Alhamdulillah...berjaya study ISMS/ISO..persediaan utk exam pada 2 hari selepas itu. Suasana yang tenang dan selesa ( errr...sbb dh bayar mahal)....tak pernah seumur hidupku study sampai 3.45 am !!!!! Rasa nak muntah hijau..pening kepala semua cukup..sebab tdo cuma 2 jam for that nite.

Alhamdullillah...walaupun tindakan yang aku buat agak gilerrr ( cam xde nearest hotel yg lebih murah )...tapi aku bersyukur padaNya kerana mempermudahkan urusanku.



2 comments:

  1. munajah cinta,
    congrats. Allah Maha Melihat kesusahan yang engkau tanggung. dan kerana itulah dikurniakan nikmat kegembiraan buatmu. tak dapat digambarkan kegembiraan yang aku jua turut merasainya. tahniah sahabat!

    ps : i owe you for the Lead Auditor ;-)

    ReplyDelete
  2. cahaya petunjuk
    thanks so much dear ! CP xde owe me anything. I owe u a lot. but only Allah swt dapat membalasnya :)

    ReplyDelete