Total Pageviews

Saturday, November 28, 2009

Along

Malam ni Along balik kampung. Naik bas ngan SuYah ( adik perempuan bongsuku, Syakirah ). Sunyi sepinya bila dia takde. Aku dah decide untuk menyekolahkan Along di kampung. Aku bulatkan tekad. Cukuplah atas pengorbanan Along selama ini. Terpaksa bertukar sekolah dan akhirnya quit sekolah di sebabkan masalah2 yang timbul. Walaupun masih kecil, aku yakin Along memahami apa yang sedang berlaku dalam keluarganya. Namun, sebagai ibu yang mengandungkan 9 bulan, melahirkan, menyusukannya 2tahun 4bln, membesarkannya...naluri aku berkata....jiwanya turut memberontak. Dia turut bersedih atas apa yang terjadi pada kedua ibubapanya. Dia memerlukan aku..ibunya..disisinya sentiasa. Saban waktu. Begitu juga aku. Aku tak sanggup untuk berjauhan dengan putera sulungku itu dan juga puteriku.Anak2 mama adalah nyawa mama. Ini janji mama pada anak2 Mama.Mama akan sentiasa bersamamu sayang! Insya'allah.

"Ya Allah! Engkau lindungilah anak2ku sentiasa. Jauhilah mereka dari ditipa malapetaka yang tidak diingini. Sembuhkanlah anak2ku dari segala macam penyakit. Jauhilah mereka dari segala macam penyakit. Sesungguhnya padaMu terdapat sebaik2 sembuhan. Sembuhan yang tidak meninggalkan apa jua kesan pada mereka. Engkau jadikanlah anak2ku anak yang pandai, bijak, berakal, beriman dan beramal padaMu Ya Allah"

No comments:

Post a Comment