Total Pageviews

Sunday, November 29, 2009

Bersalah

Entah ngape aku sangat2 rasa bersalah meninggalkan keje pada saat ini. Kesian diaorang kat opis. Scheduled tight. Banyak projects are still going on. Aku pon tak sangka...I am not allowed to fully used my left leg yet. No full bearing on it! Agak terkejut bila Dr. Loo gave me another hospitalization leave 2 months. After he explained everything, then I understand. He is worried...sooo worried about me and my pregnancy . Berat badan makin bertambah. If the leg is not fully recovered, there will be a risk when it tries to support my body weight now. Uhhh..berapa laa berat aku sekarang. Rasa tak selesa..tido, duduk. Berdiri & berjalan ngan walking frame tu pon kena sgt berhati2.

Kekadang, people surrounding plays an important roles as well. Iyalah...sokongan keluarga, kawan2 rapat, orang tersayang amat penting untuk membantu seseorang ..emotionally, or physically. Kali ini banyak pengajaran & pelajaran yang aku perolehi...itupun anugerahNya juga.

Memang kita tak akan pernah terduga ..apa akan jadi pada kita esok atau lusa. Semuanya dalam genggamanNya. Kita hanya cuma mampu berikhtiar, usaha, doa..selebihnya kita serah padaNya. Begitu jua aku sekarang, banyak yang dirancang...itu and ini. Tetapi, aku hanyalah insanNya yang lemah. Sangat lemah. Justeru..pada saat dan ketika ini..aku merasa lebih tenang dan redha dengan pemberianMu. Moga aku terus diberi kekuatan Ya Allah.



3 comments:

  1. My dear Eena, please remember dat u r not alone.. many people care about u... Do take care u self dear!

    ReplyDelete
  2. my dear friend,
    i will always pray for you. ingatlah kasih Allah kepada hambaNya mengatasi kasih sesama manusia.

    "Dan janganlah kamu merasa lemah (dlm perjuangan mempertahankan & menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yg akan menimpa kamu), padahal kamulah org2 yg tertinggi (mengatasi musuh dgn mencapai kemenangan) jika kamu org2 yg (sungguh2) beriman."

    (Ali - Imran : 139)

    ReplyDelete
  3. thanks azi & norul...
    too many things many in this short time. life is short but the art is long. definitely i need supports from my beloved friends like u both. thanks so much dear!!!

    ReplyDelete