Total Pageviews

Wednesday, July 20, 2011

Buat Along

Buat Along. Mama put this things here..so one day you will read it & understand.

one day..

Abang : “mama..boleh ke saya minta doa ngan Allah biar babah tuu duduk ngan kita semula…?”

Mama : “ye abang..abang boleh minta apa saja yang abang nak dgn Allah. Allah dengar bila kita minta doa.”

Abang : “kalo saya minta doa…bila Allah nak bgtau babah suruh duduk dgn kita ?”

Mama : “abang…kalo kita minta doa kita kena sabar. Sabar tunggu bila Allah nak bagi apa yang kita minta. Kena doa banyak2.”

Abang : “saya nak sangat babah duduk dgn kita semula mama…”

Mama : “ minta dengan Allah sayang…..kalo Allah bagi..insya’allah dapat. Kalo Allah tak bagi..kita kena sabar”

on another day

Balik skolah. Sekitar 7.30pm. masa utk mandi+solat+ngaji+makan malam+buat homework.

Padat.pack.letih.tough semua ada. Mama yang sememangnya sgt peka (every mum does it..) dengan anaknya…bertanya kepada along…bila mendapati riak wajah anaknya agak murung a.k.a monyok sewaktu nak melangkah ke bilik air.

Mama: along…kenape mama tengok along macam sedih je? Cuba bagitau mama ?

Along: saya tengah fikir..

Mama: piker apa long?

Along: mama…saya nak babah duduk dengan kita. Saya dah doa dengan Allah.

Mama: (ooo..ooo..again??? he keep asking this over & over..Ya Allah..)

2 comments:

  1. dear,
    it was so touched.

    kuatkan semangatmu wahai sahabat. aku yakin dikau mampu melalui semua ini. ini hanyalah sebuah permulaan kepada kebahagiaan yang bakal engkau kecapi kelak. bersabar dan bertawakkallah kepada Allah. Allah Maha Mendengar rintihanmu itu. Allah sentiasa bersamamu sahabat!

    ReplyDelete
  2. thank u dear.thank u for always be my side!
    DIA adalah penawar segala-galanya.

    ReplyDelete