Total Pageviews

Wednesday, July 20, 2011

my mia

Damia reached 16 months. Alhamdulillah….segala puji untukNya. Di kala usia sebegini…anak bongsuku ligat x hengat. Panjat kerusi..panjat meja makan…adalah antara aktiviti yang boleh membuatkan si mama ..menjerittttt..macam tarzan dah aku ni rasanya. Apalaaa indon sebelah rumah cakap kat mama agaknya ye???? Mana taknya…dia masih belum reti nak jaga diri sendiri…boleh je dia terjun atau terjatuh dari meja makan atau kerusi. Tatkala mama sibuk memasak, mendobi , mandi dan seumpamanya. Aduihhh..pernah sekali..time makan…Damia yang tak boleh duduk diam..terjatuh dari kerusi dan terhantuk. Ya Allah….mata sebelah kiri benjol !!! Kecut perut mama sayang. Mama sapu gamat. Tuam sikit2. Berminggu2 jugak nak surutnya.

Mia tengah ligat dan aktif. Mama memerlukan kesabaran yang amat tinggi. Along lah yang tolong mama jaga Mia. Mia tak nak duduk dalam katil baby. Since baby lagi Mia mmg tak nak duduk dalam katil baby..nape ntah. Lain dari abang dan kakaknya. Along kekadang ‘membebel..’..penat agaknya melayan karenah adiknya yang tengah nakal dan xmakan saman. Hobinya mengacau along buat homework. Along cukup penyabar melayan adik dia. Sesekali kesabaran along mencapai MAX..’saya tak tahu dah nak buat apa ngan mia ni mama..’ rungut Along.

1 comment:

  1. dear,
    Along seorang anak yang baik, sebaik dan seindah namanya. insyaAllah satu hari nanti dia akan memahami erti sebuah kehidupan yang tidak menjanjikan apa-apa buat kita. dan dia akan mengerti dan memahami kasih sayang dan pengorbanan Mamanya yang tidak berbelah bahagi.

    ReplyDelete