Total Pageviews

Sunday, July 18, 2010

pecah rumah : part 1

It was 15th July afternoon...
Aku sekoyong-koyong balik dari opis...agak awal sampai rumah..dalam 5.45ptg. ganti puasa hari tuh. aku tiba di depan apartmentku dan terkejut..."apsal...gril tak berkunci nih?". okay...aku masuk dan membuka pintu rumah.emm..it's locked from inside. dalam kepala aku ..aku fikir mungkin adik aku balik rumah kot.sebab dia je yang ada kunci rumah.

aku melangkah masuk sambil membimbit bangkul Damia. Ya Allah....!!! master bedroom & bilik tengah berselerak !!! pintu & drawer almari ternganga & lampu & kipas terpasang ! Ya Allah...rumah aku kena pecah masuk nih !!! Aku panik dan bergegas keluar dari rumah. serta merta bersama Damia. aku capai handphone ku dan mencampak handbag. tak cukup tangan nak menggalas handbag.

Ya Allah....apa aku nak buat nih????? No tepon Ma aku dialled. Owh...no response. x angkat. aku tepon Dien. pon x angkat. aduhhh...!!! tak tahu nak buat apa. keliling pon sunyi xde orang. Damia pon dah mula menangis. menangis kemudian menjerit & melalak. ahhhh...aku panik + sedih + takut. aku cuba tepon Ma lagik. dien lagik. sawani jugak. rumet jugak.semua nombor aku dialled. oooo..999...aku mesti kol 999 ! terus aku dialled '999'.

aku : hello..tolonggg saya ...!!! rumah saya kena pecah masuk ( hua...hua...huawaaaa!!!!)
999 : hello..puan. sila bertenang Puan. kami akan membantu Puan...
aku : uwaaaa...(makin kuat plak aku menangis )
999 : Puan...boleh bagi nama & alamat puan
aku : saya #$%^&*...alamat rumah !@#$%^&*...tolonggg saya !!!! uwaaaaa...(sambung melalak !) (ishhh..teruknya aku nih )
999 : Ok...puan bertenang anggota polis akan tiba secepat mungkin
aku : (ntah apa aku cakap daaa..)

No comments:

Post a Comment