Total Pageviews

Tuesday, January 18, 2011

2011

Bismillahirrahmanirrahim....

2011 - Tahun baru bermula dengan penuh cabaran. Menguruskan persekolahan Luqman Hanif seorang diri. Dari persiapan kelengkapan ...sehinggalah rutin harian. Bermula seawal 5.30 pagi hinggalah ke tengah malam. Inilah kehidupan. Sungguh mencabar, menguji kesabaran dan mengukur kemampuan diri sendiri. Tapi mampukah darjatku di sisiNya diangkat ke tahap yang lebih baik? Bila terfikir tentang itu.....astagfirullah....aku rasa aku masih jauh. Manis yang ku rasa di dalam melalui ujian dan saat getir ini..kekadang bertukar menjadi airmata dan keluhan. Aku cuba buang jauh2 sikap mengeluh resah itu..aku cuba tepis rasa marah dan benci aku pada seorang insan...aku terbitkan rasa reda & cinta pada yang SATU....tetapi aku hanya insan biasa yang lemah dan penuh dengan kekurangan & kelemahan.

Bermula tanggal 3/1/2011 - jadual harian kami anak beranak bertukar. sesi persekolahan yang padat. sekolah agama 7.40am - 11.00am. sesi sekolah kebangsaan 1.20pm - 6.40pm. tidak memungkinkan aku untuk tiba dirumah awal.apatah lagi menguruskan rumah.penat & kelam kabut....sampai sekarang masih belum teratur & terurus sebenar2nya. di tambah lagi dengan si kecik yang tengah ligat ke situ - ke sini.

a lot more to story here...got to go at the moment...to catch up my study ;)
stay tune my lovely munajah cinta

4 comments:

  1. ina dear,
    moga semua urusan dipermudahkan..

    ReplyDelete
  2. berat mata memandang, berat lg bahu yg memikul.. moga Eena tabahkan hati menempuh semua ni.. Semoga ada sinar di hujung jalan nanti.. insya ALLAH

    ReplyDelete
  3. munajah cinta,
    alah bisa tegal biasa. be strong my dear friend. i believe you will be stronger after this.

    kuatkan semangatmu sahabat. nawaitu kerana Allah akan menguatkan semangat dan cita-citamu. selangkah kau rapat padaNya, seribu langkah Dia berlari kepadamu.

    ReplyDelete
  4. dear my beloved frens (cza , azie & norul hidayah)

    thanks for all your support. don't know how to thank u all. you all are sooo meaningful to me.

    ReplyDelete