Total Pageviews

Monday, March 7, 2011

haram???

Satu malam….kami berhenti parking di depan sebuah restoran Tamil yang namanya tertera ‘SRI SEETHARAM’. Cuma berhenti parking sbb mak sedara nyer nak pegi bazar larut malam. Aku & anak2 tunggu dalam kete.

Mmg restoren tu bukan kedai mamak/ india muslim…sebab mmg jelas nampak patung gajah merata-rata di dalam dan luar kedai. Apa yang menarik perhatian aku adalah…soalan dari LH ..

“mama…saya tak nampak pon anjing..kenapa dia tulis seetHARAM…????”

Mama tak memberikan jawapan pada soalan itu….Mama ngantuk kot..tapi Mama terfikir panjang…..rupa2nya…anak aku mungkin cuma tahu anjing & b*b% sahaja kot yang haram. Akukah ter’overlooked’ mengajar anakku tentang ilmu ini? Atau aku belum ajar? Atau Anakku belum faham konsep halal & haram sebenar2nya????

Kuang..kuang…kuang…mama ternganga...

Ilmu itu pelita hidup. Pedoman sampai ke liang lahat. Membezakan hak & batil.

2 comments:

  1. kihkihkih. LH ni lawakla. tu belum lagi AS dan DS. kita tengok nanti cemana mereka berdua pulak ;-)

    ReplyDelete
  2. mcm2 norul...budak2 at this age...banyak sungguh soklannya :)

    ReplyDelete