Total Pageviews

Friday, December 18, 2009

18th Dec

"Mama ikutlaa saya balik kampung dgn babah jugak...nanti saya rindukan mama macam mana..??" pujuk Along berulang kali.

Aku terkedu.

"Along baliklah ngan Addini. Mama tak ikut. Mama sakit kaki lagi. Along jaga Addini baik2 ok..??" balasku..

Along mengangguk lemah. Menerima alasanku..walaupun riak wajahnya terpancar sedikit kekecewaan.

---
Along, mama minta maaf sayang. Dirimu belum sepenuhnya mengerti apa yang sedang berlaku antara mama dan babah. Maafkan mama sayang. Mama sudah cuba yang terbaik dan akan sentiasa pastikan yang terbaik untuk dirimu dan adik2. Maafkan mama sayang....

Ya Allah, lindungilah anak2ku sebaik2nya. Jauhilah mereka dari ditimpa malapetaka yang tidak diingini. Sihatkan tubuh badan mereka sentiasa dan kuatkan tubuh badan mereka sentiasa. Jadikanlah anak2ku anak yang pandai, bijak, berakal, & beriman kepadaMu dan RasulMu Ya Allah. Amin.
---

Pagi tadi ayah anak2ku datang menjemput anak2ku untuk dibawa balik ke kampungnya. Katanya, ada kenduri. Mbah rindu nak tengok cucu2nya. mmm..apa2 je laaa. Aku tak de laaa menghalang. Hati seorang ibu. Walau macam mana sekalipun perbuatan si ayah pada aku dan anak2nya, aku tetap mengizinkan mereka berjumpa.

2 comments:

  1. dear,

    kuatkan semangatmu. jangan bersedih hati. jatuh sekali bukan bermakna jatuh untuk selama-lamanya. aku pasti kejayaan akan menjadi milikmu di satu masa kelak.

    doaku sentiasa mengirimu. moga dirimu dan anak-anakmu sentiasa di dalam lindunganNya, sentiasa diberi kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat.

    there is no turning back. Allah sentiasa bersamamu sahabat. ingat Allah sentiasa. yakin pada Allah. sinar menantimu di hadapan. Allahuakbar!

    ReplyDelete
  2. Betul tu Na....

    Semua yg berlaku ada hikmahnya...
    La tahu..Na seorg yg tabah dan kuat...

    InsyaAllah...sahabat2mu sentiasa ada disisi bila diperlukan...

    ReplyDelete