Total Pageviews

Sunday, February 7, 2010

8th Feb 2010

Addini x abis2 memanggil mana pakcik atau abang atau lelaki yang dia jumpa sebagai 'babah'. Dekat kedai makan, mamat bangla pon dia panggil babah. boyfren syakirah pon dia panggil babah. bila dia dok main sorang2....dia akan sebut "babah....sayang...nini". she will keep saying that ! her babah used to say that evrytime he talked to her thru phone. she remember that. aku tahu...bila balik ke KL dan duduk dalam rumah tu..ingatan anak aku lebih pada babah dia. she is very closed to her father .she wouldn't say anything else but the way she expressed it....cukup terkesan di hati seorang ibu. sementelah sekarang her big bro kat kampung. dia kesunyian.

Semalam Addini ikut babahnya balik rumah babah. Masa mula2 dia tengok babahnya kat depan pintu rumah aku, bukan main hepi. Bibik cakap..atas dokong babah…dia tak tak putus2 cium pipi babahnya kiri kanan. Bibik jugak cakap ..babahnya menangis. Merah2 mata sambil peluk cium. anaknya . It's almost 2 months dua beranak tuh tak jumpa. Aku tak tengok. adegan itu. Aku dalam bilik baru lepas solat. Apsal…bila nak tido semalam…aku pulak yang menangis. Adooiii. Lemah sangat ke aku? Kenapa aku nak menangis lagi? Ya Allah…..aku tak nak menangis lagi. Aku tak sedar pukul berapa aku terlelap sambil mulutku tak putus2 berselawat padaNya. Istigfar padaNya. Pintaku...apa pun yang terbaik dariNya aku terima. Berilah aku kekuatan untuk teruskan perjuangan ini. amin.

2 comments:

  1. My dear friend,

    Tidak mengapa sekiranya engkau tidak sampai ke penghujung jalan. Cukup sekadar engkau telah menempuh jalan. Justeru ketenangan dan kebahagiaan itu bukan hanya berada di hujung jalan, tetapi di sepanjang jalan. Genggam Al-Qur'an, ingat mati & berangkatlah. Jalan mujahadah itu susah tetapi indah wahai sahabatku!

    ReplyDelete
  2. Thanks dear. Pesanan & nasihatmu ini akan di ingat sentiasa.Alhamdulillah....hidup ini lebih tenang wpon pelbagai ujian .

    ReplyDelete