Total Pageviews

Thursday, February 11, 2010

masanya akan tiba

alhamdulillah. mgu nih masuk 3 weeks aku berjaya menggagahkan diri ke opis. walaupun dalam keadaan sarat, aku cuba menapak ke opis. gagahkan jugak diri walaupon kadang2 kaki rasa sengal2 sendikit...menampong berat badan yang bertambah 13kg ini. penat dan mengah. tapi aku rasa puas dapat masuk opis. Ya Allah....lindungilah hambaMu ini sebaik mungkin Ya Allah.

Due date aku 23 March. kalo ikutkan my previous pregnancies...selalunya akan bersalin awal 8 or 10 days.mmmm...ingat nak amik cuti awal laa bulan 3 tuh. harapnya aku dapat siapkan keje2 opis ikut schedule sebelum bercuti atau bersalin. masanya akan tiba....

about me and him? buat masa sekarang aku cuba utk bertenang.tak fikir atau plan apa2. eventhough I've decided something but it's better for me to keep it silent. terlalu bercakap atau bercerita pasal benda ni akan lebih mengundang sakit hati, sakit kepala, sakit jantung dsb. aku pernah didatangi seseorang bertanyakan status hubungan kami ...." eh..dah divorced kebelum??? bila nak divorve???"..aku cuma mampu tersenyum atau hanya menggeleng atau mengangguk kepala. kekadang...itulah yang lebih banyak berlaku. sukar aku nak jelaskan. yang pasti.... masa akan tiba.... pasti akan ada jalan keluar terbaik dariNya untuk kami. aku redha dan akur dengan setiap pemberianNya. walaupon keperitan dan kesengsaraan yang aku ( & my kids ) tanggung tidak terungkap dengan kata2. hanya Allah swt yang Lebih Mengetahui. berbicara atau mengungkit kisah lepas akan lebih menghiris hatiku..ibarat luka yang belum sembuh disimbah asam limau nipis! adusss......

terima kasih tidak terhingga buat ma & adikku2.you're my everything. aku tak tahu macam mana keadaan aku dgn anak2 sekiranya tanpa family di sisiku. for the past 1 years.....adalah detik2 yang tak akan aku lupakan sepanjang hidupku. ujian demi ujian...susah senang silih berganti. itulah realiti sebuah kehidupan. tidak aku lupakan buat teman2 dan sahabat yang begitu memahami dan memberikan sokongan moral buatku. hanya Allah swt yang dapat membalasnya.insya'allah dengan saki baki kekuatan yang aku ada...kan ku bina sebuah kehidupan baru dan masanya akan tiba...insya'allah.



okay gotto go...keje masih berlambak...c u..

3 comments:

  1. InsyaAllah Na..... tabahkan hati...kuatkan semangat....
    Apa yg berlaku ada hikmah disebaliknya....

    ReplyDelete
  2. Dari jauh Azi doakan yang terbaik untuk Eena.. Allah Maha Adil dan Maha Mengetahui... Diberi kita utk ujian sblm dianugerahi dgn kegembiraan.. Cheer up my dear :-)

    ReplyDelete
  3. La : Insya'allah...apa jua yang berlaku tu mmg ada hikmahnya.

    Azie: Thanks dear:) Sokongan sahabat2 sgt2 Ina hargai. Hanya Allah swt yang dapat membalasnya.

    ReplyDelete