Total Pageviews

Sunday, January 24, 2010

Aku Bukanlah Superman

alhamdulillah. aku dah kat kolupo. setelah bercuti di kampung selama hampir 2 bulan. anakanda tercinta Luqman Hanif ada di kampung bersama tokma. beratnya hati aku nak tinggalkan dia ngan tokma. sewaktu nak bertolak ke sini...aku lihat anak terunaku ini tidak seperti biasa. dia meminggirkan diri saat aku tengah sibuk2 berkemas. seperti memikirkan sesuatu.seperti memendam sesuatu. riak wajahnya sedih. begitu juga dalam hati mama sayang. mama paham apa dalam hatimu sayang. mama sangat2 memahami. Luqman Hanif tidak menjerit atau meraung macam kecik2 dulu. tetapi kali ini..titisan airmatanya bergenang di kelopak matanya. menitik perlahan membasahi pipi lembutnya. anak mama menangis memandang ke arah mama. mama merangkul erat anak mama. mama cium puas2 pipinya.dahinya. mama dan luqman hanif menangis berpelukan. "Ya Allah...berikan aku kekuatan Ya Allah. Lindungilah anakku ini sebaik mungkin Ya Allah. Jauhilah dirinya dari ditimpa mala petaka tidak diingini Ya Allah". Aku cium puteraku. Ku peluk erat. Sesungguhnya masa 3 bulan berehat banyak memberikan aku peluang menumpukan perhatian kepada anakku dan saat2 itu amat2 bermakna buat kami.

-----
aku bukanlah superman
aku juga bisa nangis
jika kekasih hatiku
pergi meninggalkan aku

ayahku selalu berkata padaku
laki-laki tak boleh nangis
harus slalu kuat harus slalu tangguh
harus bisa jadi tahan banting

tapi ternyata sakitnya cinta
buat aku menangis

Reff:
Aku bukanlah superman
Aku juga bisa nangis
Jika kekasih hatiku
Pergi meninggalkan aku

ayahku selalu memarahi aku
jika jatuh air mataku
kata ayah slalu
Air mata itu adalah tanda kelemahan

Tapi ternyata air mataku
Ternyata jatuh juga

Back to reff

Ayahku tersayang maafkanlah aku
jika aku masih menangis
Masih belum bisa
Menjadi seperti apa yang ayah selalu mau

Kita berjanji tuk tidak lagi
Menangis karena cinta

-----------------------------------
Ini lagu kegemaran anakku. So cute...! Along....jangan menangis ye sayang. anak laki2 mana boleh nangis. harus kuat dan tabah. mama nangis xpe..mama perempuan :) Mama bangga mempunyai seorang anak macam Along. Besar pengorbanan Along di usia masih mentah. ini Pada Alonglah mama bercerita. Ternyata Along sudah mula memahami. Moga anak mama ini akan menjadi anak yang bertanggungjawab pada diri sendiri, agama & keluarga kelak.Amin..

No comments:

Post a Comment